"בית נאמן בסודן" • תופעה: עובדים זרים עורכים חתונות בבתי כנסת

    חיים הלר 1 Comment on "בית נאמן בסודן" • תופעה: עובדים זרים עורכים חתונות בבתי כנסת
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רבבות העובדים הזרים המציפים את העיר תל אביב כבר הפכו מזמן את העיר למקום מבצרם, אולם דומה שגם מבנים דתיים אינם נעדרים מהתמונה הכוללת.

    באחרונה רווחה תופעה שמדאיגה מאד את התושבים בדרום תל אביב. עובדים זרים סודנים ואריתראים שבוחרים להתחתן בישראל, עושים את טקס החתונה הנוצרי דווקא במבנה בית כנסת יהודי דתי.

    יו"ר סיעת הליכוד בתל אביב חבר המועצה ארנון גלעדי זועם על התופעה ואמר למקור ראשון "בשיא חוצפתו מאשר ועד בית הכנסת לקיים אירועים של פועלים זרים במוצאי שבת. מדובר באנשים שלנגד עיניהם עומד הנושא הכספי ותו לא. זו כניסה לבית כנסת, המקום הקדוש ביותר ליהודים, והם מפקירים אותו. אמנם המסתננים לא נכנסים בפועל למקום התפילה עצמו, אך זו כניסה למתחם הקדוש".

    באחד מבתי הכנסת גובים 8,000 שקלים לטובת השכרת האולם לחתונת הזרים ובשנה הקרובה כבר אין תאריכים פנויים במוצאי שבתות – זמן השיא של נישואי הזרים.

    רב העיר רמת גן הרב יעקב אריאל תוקף את התופעה גם בפן ההלכתי ואמר לעיתון מקור ראשון כי הדבר אסור מכל וכול, לא רק לאריתראים אלא גם ליהודים.

    "בכנסייה עושים חתונות, לא בבית כנסת. בית כנסת אינו מקום לחתונות ומדובר במעשה שלא ייעשה. בעדות המזרח לא אסרו על קיום חתונות, אבל בתנאי שמדובר יהיה במעשה של קדושה, וכאן בוודאי לא מדובר במעשה של קדושה. הלבוש של הגברים והנשים לא מתאים, והחתונות אינן לגיטימיות בשום צורה שהיא". אמר הרב אריאל.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      התמונה הזו היא מבית הכנסת בעלזא בירושלים בסביבות חג השבועות, לא כל כך מתאים להכניס תמונה של בית כנסת קדוש שלא היו מסכימים לעשות אירועים מסוג המתוארים בידיעה, לידיעה כזו מקוממת.